четвртак, 31. октобар 2013.

Ajvar od kuvanih paprika


Sastojci:



Na 5kg mesnatih, crvenih paprika ide 2kg plavog patlidžana.
.



Priprema:


 Paprike se operu, očiste i iseku na manje komade. Kuvaju se u vodi koja je osoljena po ukusu, a doda se i kašika-dve šećera, pola šoljice ulja i malo sirćeta. Kada paprika smekša stavi se u cetku da se dobro ocedi.
Dok se paprika kuva, patlidžan ispeći u rerni -ostalo je mesta u tepsiji, pa sam dodala 5-6 crvenih paprika i tri ljute dugačke paprike da se ispeku zajedno (ovo nije po receptu, nego sam stavila paprike da se peku zbog onog finog mirisa) - a kada se sve ispeče očistiti od kožice i zajedno sa kuvanom paprikom samleti na mašini za meso, na krupniju šajbnu.
Zagrejati pola litre ulja i ubaciti mlevenu papriku i patlidžan da se prži uz neprekidno mešanje sve dok varjača ne ostavi u masi dubok trag, da se vidi dno šerpe.
Ja stavim i jedan konzervans, jer nemam dobar špajz - ostavu.
Kada stavimo ajvar da se kuva, stavimo oprane tegle u tepsiju u koju smo sipali vode za dva prsta i stavimo ih u rernu na 100 stepeni, jedan sat.
Kada je ajvar kuvan, razlijemo ga u tegle i vratimo još jedan sat u rernu da se odozgo stvori korica. Još vruce tegle zatvorimo poklopcem -poklopac isprati rakijom. Posle složiti na policu.

Zaboravila sam napisati da se u toku kuvanja osoli po ukusu i da se beli luk ne kuva sa paprikama, nego se dodaje tek pred trošenje.
Od 6kg paprika i 2,5kg patlidzana dobila sam ovu količinu ajvara.

Нема коментара:

Постави коментар

KANAPEI SA DIMLJENIM LOSOSOM

Za ovo posno predjelo vam ne treba puno dimljenog lososa. Ja kupujem najmanje koje nađem ali sad ne znam gramažu :) Ali približno for...